O mnie


Nazywam się Marek Ciborowski i od wielu lat zajmuję się wdrażaniem projektów związanych z optymalizacją oraz automatyzacją procesów.

Swoją zawodową drogę rozpocząłem w latach 90. XX wieku, wdrażając programy wspomagające księgowość, sprzedaż, zarządzanie magazynami, kadrami oraz płacami. Z czasem przeszedłem do realizacji projektów opartych na zintegrowanych systemach informatycznych, kończąc na wdrożeniach systemu SAP. Przypominając sobie pierwsze projekty, skupiały się one głównie na uruchamianiu systemów i szkoleniu pracowników. To właśnie podczas tych doświadczeń odkryłem istnienie metodyk wdrożeniowych i roli kierownika projektu. Uczestniczyłem w licznych szkoleniach i zdobyłem certyfikaty, m.in. PRINCE2, PMBOK, Agile oraz z zakresu prowadzenia projektów zgodnie z metodyką łańcucha krytycznego.

W 2012 roku kierowałem projektem, którego celem było zwiększenie wydajności linii pakującej aż o 40%. Wykorzystałem wówczas świeżo nabytą wiedzę na temat narzędzi Lean Manufacturing. Od tego momentu usprawnienia procesów stały się moją zawodową pasją.

W 2014 roku ukończyłem szkolenie Six Sigma na poziomie Black Belt, co okazało się przełomowym momentem w mojej karierze. Zacząłem przykładać jeszcze większą wagę do danych, liczb i faktów. Analiza danych, poparta testami statystycznymi, pozwala na wyciąganie wiarygodnych wniosków, z 95-procentowym poziomem pewności, dotyczących wpływu różnych czynników na procesy.

Od 2018 roku jestem trenerem Six Sigma i prowadzę szkolenia na poziomie Black, Green oraz Yellow Belt. Przez ostatnie 6 lat przeszkoliłem ponad 200 osób, pomagając im usprawniać procesy w ich firmach. Pracowałem z organizacjami z różnych sektorów, od szpitali i sądów, przez banki, aż po zakłady produkcyjne, w tym firmy produkujące silniki lotnicze.

Wybrane projekty

Zmniejszenie czasu mikro przestojów o 60 %

  • Zdefiniowanie przyczyn mikro przestojów.

  • Pomiar mikro przestojów, z podziałem na ich przyczyny.

  • Analiza statystyczna zebranych danych.

  • Przeprowadzenie burzy mózgów i wytypowanie

    prawdopodobnych przyczyn.

  • Wprowadzenie środków zaradczych.

Zmniejszenie spóźnionych załadunków

z 20% do 3%

  • Wprowadzenie monitorowania samochodów firm transportowych (GPS).

  • Rejestracja planowanej i rzeczywistej godziny przyjazdu samochodu.

  • Monitorowanie na bieżąco czasów przyjazdu samochodów pod załadunek.

  • Wprowadzenie i monitorowanie „złotej godziny”. Ostatniej godziny w której można załadować samochód bez ryzyka jego spóźnienia.

Zmniejszenie zużycia wody w procesie produkcyjnym ze 120 do 80 m3/h

  • Przeprowadzenie szkolenia z Raportu A3.

  • Zdefiniowanie problemu.

  • Określenie prawdopodobnych przyczyn.

  • Eliminacja przyczyn.

  • Wprowadzenie działań zapobiegawczych

Planowanie produkcji oparte na Kanbanach.

Brak towarów przeterminowanych w magazynie

  • Analiza sprzedaży i mapowanie strumienia wartości.

  • Ustalenie stanów rotacyjnych i buforowych oraz minimalnej partii produkcyjnej.

  • Przeszkolenie pracowników.

  • Wprowadzenie planowania produkcji opartej na KANBANACH.

Wprowadzenie e-skupu zbóż. Zmniejszenie koleki samochodów z 5 km do 0,5 km

  • Analiza skupu zbóż w poprzednich latach.

  • Ustalenie prawdopodobnych działań zwiększających skup i zmniejszających kolejką ciągników.

  • Opracowanie wymagań funkcjonalnych wraz z zaprojektowaniem wyglądu okien systemu informatycznego i treści SMS-ów.

  • Zaprojektowanie architektury systemu (serwer bazy danych, serwer aplikacji, bramka SMS).

  • Wybór firmy informatycznej.

  • Testowanie systemu.

  • Opracowanie instrukcji stanowiskowych.

Zmniejszenie technicznego kosztu produkcji

o 19 %

  • Ustalenie standardów czyszczenia maszyn.

  • Wprowadzenie matrycy kompetencji pracowników.

  • Zmiana rozmieszczenia gniazd produkcyjnych.

  • Wprowadzenie monitorowania przestojów i wydajności.

  • Wprowadzenie listy problemów.

Automatyzacja obsługi samochodów przyjeżdżających po wyroby

  • Opracowanie wymagań i planu wdrożenia partego na metodzie Scrum

  • Zaprojektowanie architektury systemu oraz komunikacji z kierowcą za pomocą infokiosku i SMS`ów

  • Etap 1 Meldowanie przyjazdu kierowców

  • Etap 2 Wezwanie pojazdu do wjazdu na załadunek

  • Etap 3 Ważenie I i wydanie przepustki

  • Etap 4 Wezwanie do podjazdu do rampy i załadunek

  • Etap 5 Wyjazd i wydanie z infokiosku dokumentów przewozowych

Pomagam firmom produkcyjnym i usługowym w zwiększeniu efektywności procesów i przewidywania problemów zanim się pojawią, wykorzystując metodę "Ucz się jak maszyna" oraz AI.

Kontakt


Biznesowe Narzędzia Monika Sodel
86-065 Łochowo ul. Spacerowa 2

NIP: 9671327342
REGON: 341492128

© Wszystkie prawa zastrzeżone.