
Nazywam się Marek Ciborowski i od wielu lat zajmuję się wdrażaniem projektów związanych z optymalizacją oraz automatyzacją procesów.
Swoją zawodową drogę rozpocząłem w latach 90. XX wieku, wdrażając programy wspomagające księgowość, sprzedaż, zarządzanie magazynami, kadrami oraz płacami. Z czasem przeszedłem do realizacji projektów opartych na zintegrowanych systemach informatycznych, kończąc na wdrożeniach systemu SAP. Przypominając sobie pierwsze projekty, skupiały się one głównie na uruchamianiu systemów i szkoleniu pracowników. To właśnie podczas tych doświadczeń odkryłem istnienie metodyk wdrożeniowych i roli kierownika projektu. Uczestniczyłem w licznych szkoleniach i zdobyłem certyfikaty, m.in. PRINCE2, PMBOK, Agile oraz z zakresu prowadzenia projektów zgodnie z metodyką łańcucha krytycznego.
W 2012 roku kierowałem projektem, którego celem było zwiększenie wydajności linii pakującej aż o 40%. Wykorzystałem wówczas świeżo nabytą wiedzę na temat narzędzi Lean Manufacturing. Od tego momentu usprawnienia procesów stały się moją zawodową pasją.
W 2014 roku ukończyłem szkolenie Six Sigma na poziomie Black Belt, co okazało się przełomowym momentem w mojej karierze. Zacząłem przykładać jeszcze większą wagę do danych, liczb i faktów. Analiza danych, poparta testami statystycznymi, pozwala na wyciąganie wiarygodnych wniosków, z 95-procentowym poziomem pewności, dotyczących wpływu różnych czynników na procesy.
Od 2018 roku jestem trenerem Six Sigma i prowadzę szkolenia na poziomie Black, Green oraz Yellow Belt. Przez ostatnie 6 lat przeszkoliłem ponad 200 osób, pomagając im usprawniać procesy w ich firmach. Pracowałem z organizacjami z różnych sektorów, od szpitali i sądów, przez banki, aż po zakłady produkcyjne, w tym firmy produkujące silniki lotnicze.
Zdefiniowanie przyczyn mikro przestojów.
Pomiar mikro przestojów, z podziałem na ich przyczyny.
Analiza statystyczna zebranych danych.
Przeprowadzenie burzy mózgów i wytypowanie
prawdopodobnych przyczyn.
Wprowadzenie środków zaradczych.
Wprowadzenie monitorowania samochodów firm transportowych (GPS).
Rejestracja planowanej i rzeczywistej godziny przyjazdu samochodu.
Monitorowanie na bieżąco czasów przyjazdu samochodów pod załadunek.
Wprowadzenie i monitorowanie „złotej godziny”. Ostatniej godziny w której można załadować samochód bez ryzyka jego spóźnienia.
Przeprowadzenie szkolenia z Raportu A3.
Zdefiniowanie problemu.
Określenie prawdopodobnych przyczyn.
Eliminacja przyczyn.
Wprowadzenie działań zapobiegawczych
Brak towarów przeterminowanych w magazynie
Analiza sprzedaży i mapowanie strumienia wartości.
Ustalenie stanów rotacyjnych i buforowych oraz minimalnej partii produkcyjnej.
Przeszkolenie pracowników.
Wprowadzenie planowania produkcji opartej na KANBANACH.
Analiza skupu zbóż w poprzednich latach.
Ustalenie prawdopodobnych działań zwiększających skup i zmniejszających kolejką ciągników.
Opracowanie wymagań funkcjonalnych wraz z zaprojektowaniem wyglądu okien systemu informatycznego i treści SMS-ów.
Zaprojektowanie architektury systemu (serwer bazy danych, serwer aplikacji, bramka SMS).
Wybór firmy informatycznej.
Testowanie systemu.
Opracowanie instrukcji stanowiskowych.
Ustalenie standardów czyszczenia maszyn.
Wprowadzenie matrycy kompetencji pracowników.
Zmiana rozmieszczenia gniazd produkcyjnych.
Wprowadzenie monitorowania przestojów i wydajności.
Wprowadzenie listy problemów.
Opracowanie wymagań i planu wdrożenia partego na metodzie Scrum
Zaprojektowanie architektury systemu oraz komunikacji z kierowcą za pomocą infokiosku i SMS`ów
Etap 1 Meldowanie przyjazdu kierowców
Etap 2 Wezwanie pojazdu do wjazdu na załadunek
Etap 3 Ważenie I i wydanie przepustki
Etap 4 Wezwanie do podjazdu do rampy i załadunek
Etap 5 Wyjazd i wydanie z infokiosku dokumentów przewozowych

Biznesowe Narzędzia Monika Sodel
86-065 Łochowo ul. Spacerowa 2
NIP: 9671327342
REGON: 341492128